Vissza

ÁSZF

A H.A.B.-I. BT.  üzletszabályzata, általános szerződési feltételei

 

1. CÉGINFORMÁCIÓK

Webáruház üzemeltetője: H.A.B.-I. BT.

Adószám: 22084808207

Cégjegyzékszám: 07 06 007446

Székhely:        8000 Székesfehérvár, Halom utca 4.

Telefonszám: +36 703898949

Email: webshop@mjcave.hu

Webáruház címe: www.buvaroutlet.hu

2. VÁSÁRLÁS AZ ÁRUHÁZBAN

Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni a Kosárba gombra kattintva, kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezés szerint 1 db-ot kínálunk fel. 

 

A kosár tartalma

A kosár tartalma mindig megjelenik, miután árut rakott bele. A kosár tartalma ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg - böngészés közben is - nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Ha ki akarunk venni valamit a kosárból, akkor a kosár tartalma ablakban (jobb oldalon) a megrendelés módosítása lehetőségre kell kattintani. Ekkor a termék listában meg kell jelölni a fölösleges dolgokat, és a bejelöltek törlése gombbal ki lehet törölni a kosár tartalmából. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A böngészés befejezése után a Megrendelés gombra kell kattintani. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön a Megrendelő adatait nem adta meg. Kérjük, pontosan töltse ki a szállítási címet, és különösen fontos, hogy olyan (mobil) telefonszámot adjon meg itt, amelyen napközben is el lehet Önt érni. A csomagfutár fel fogja hívni, ha nem talál otthon senkit, hogy egyeztessen a csomagátadás pontos helyéről és időpontjáról. A leszállításra kerülő termékekről tételes számlát küldünk Önnek, amelyen a vevő címe megegyezik a szállítási címzettel. Ha a szállítási cím és vevő nem azonos, kérjük, töltse ki a számlázási adatokat is. Ebben az esetben a számlán az itt feltüntetett adatok fognak szerepelni.

A rendelés elfogadása

A rendelés leadásáról és elfogadásáról rendszerünk Önt egy emlékeztető e-mailben tájékoztatja. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nem tudunk szállítani az adott termékből, nincs esetleg a kiválasztott méret vagy szín) munkatársunk a megadott telefonszámon megkeresi Önt.

A Webáruház Csomagküldő szolgálatánál rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:

- E-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő pontos neve, számlacíme, a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban. A visszaélések elkerülése végett minden e-mailben leadott rendelést a megadott telefonszámon visszaigazolunk, ezért ha nincs a rendelésben telefonszám megadva, vagy azon nem tudjuk a megrendelőt elérni, a megrendelést semmisnek tekintjük.

- az oldal tetején megjelenő telefonszámon és  munkaidőben munkatársunk felveszi a rendelést.

Közvetített szolgáltatások

A H.A.B.-I. BT. által kibocsátott számlák a társaságunk által nyújtott szolgáltatások vonatkozásában - különös tekintettel a kiszállítás költségeire - közvetített szolgáltatásokat tartalmazhatnak.

Teljesítés

A H.A.B.-I. BT. által, a távollévők között kötött szerződéseink (csomagküldés) vonatkozásában kibocsátott számlák teljesítési ideje minden esetben a küldemény csomagolásának vagy feladásának napja.

3. A TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSI MÓDJAI, KÖLTSÉGEI

Személyes átvétel

A csomagot székhelyünkön veheti át, vagy Budapesten a Molnár János barlangban, munkaidőben. Kérem vegye fel velünk a kapcsolatot, a pontos időpont és helyszín egyeztetéséért!

A rendeléseket minden esetben feldolgozzuk, előkészítjük. Ezért a személyes átvételes csomagoknál a feldolgozás után értesítjük a megrendelőt az átvétel lehetséges időpontjáról. A személyes átvételre rendelt csomagokat 1 hétig áll módunkban tárolni. Kérjük addig gondoskodjon az elszállításról. 1 hét után a rendelt csomagot automatikusan visszatároljuk és rendelése törlésre kerül. 

Szállítási határidők 

Webáruházunk több beszállító termékeit kínálja. A termékek jelentős része állandóan van készleten, ám egy kisebb részüket nekünk is csak megrendelésre szállítják. Átlagos esetben a megrendelt termékeket 2-5 munkanap alatt ki tudjuk szállítani, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot e nélkül küldjük el, vagy arra, hogy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon. 

MINDEN esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. Ha csak mód és lehetőség van rá, akkor a rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mailünkre sem válaszol) önhibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük, írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a megrendelő igényeit tőlünk vagy besszállítónktól eredő hiba miatt nem sikerül kielégíteni, maximális flexibilitással és pénz visszafizetési garanciával kezelünk! 

Téves megrendelés 

Amennyiben rendelését tévedésből adta le, azt a leadást követően e-mailben az oldal tetején található e-mail címen vagy az oldal tetején található telefonszámon személyesen mondhatja le, a csomag feladása előtt minden következmény nélkül. Amennyiben a rendelést az Ön által kért módon nem tudjuk az Ön által elvárt idő alatt teljesíteni (pl. több hetet kellene várni az adott termék megérkezésére), a rendelést szintén következmények nélkül lemondhatja. 

Csomag újrakézbesítés

Amennyiben mi elküldtük Önnek a megrendelt csomagot, és azt Ön 5 munkanapon belül nem veszi át, a csomagot sajnos automatikusan visszaküldi a szállító cég a címünkre, és mi "bukunk" rajta egy szállítási költséget. Előfordulhat, hogy nem kap értesítőt, vagy nem találja meg a szállítónk a címet, zárva az ajtó, nem tartózkodik senki a megadott címen, elutazott külföldre stb. Ilyen esetben, amennyiben ezt Ön kezdeményezi, a csomagot a szállítási költség újbóli felszámításával elküldjük Önnek. De csakis akkor indítjuk útjára ismét a csomagot, ha annak ellenértéke a bankszámlánkon (átutalással) jóváíródott! Amennyiben egy címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot, Áruházunk fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot

4. HIÁNYOS, SÉRÜLT CSOMAGOK

A H.A.B.-I. BT. maximális körültekintéssel, az elvárt legjobb anyagok felhasználásával csomagolja be a termékeket. Csakis kifogástalan állapotú, új termékeket teszünk a csomagba. A csomag mindig sérülésmentesen kerül feladásra a szerződött szállítmányozó partnerünkön keresztül.

A szállítmányozás során azonban néha előfordulhatnak sérülések vagy a nagyszámú csomag feladása miatt ritkán előfordulhat, hogy a csomagból hiányzik valamely termék vagy nem a számlán feltüntetett termék kerül csomagolásra (termékcsere).

4.1. A csomagon láthatóak külsérelmi nyomok

A csomag átvételekor - még a futár jelenlétében - alaposan vizsgáljuk meg a csomagot, látható külsérelmi nyomokat keresve (hiányzó vagy sérült ragasztás, benyomódott oldalak vagy sarkok, szakadások, látható sérülések, folyadékfoltok a csomagoláson, stb). Amennyiben a csomagon látható külsérelmi nyomot talál, a futár jelenlétében kárfelvételi jegyzőkönyvet kell készíteni. Ennek hiányában nem áll módunkban kicserélni a sérült vagy hiányzó termékeket. Jegyzőkönyv nélkül a H.A.B.-I. BT. nem tudja igazolni a futárszolgálat felelősségét ezért a hibás/hiányos termékek újraküldését vagy a vásárlás értékének részben- vagy egészben történő visszafizetését sem tudja vállalni. Ilyen esetben minden felelősség a vásárlóé. Kérjük, alaposan vizsgálják meg a csomagjaink - kívülről, a futárszolgálat munkatársa jelenlétében!

4.2. A csomagon nem láthatóak külsérelmi nyomok

Amennyiben a csomagon nem láthatóak külsérelmi nyomok, úgy a csomagot átvehetjük és a futár nem várhatja meg annak kibontását. A futár távozása után kibontott - kívülről sértetlennek látszó - csomag belső sérüléseit vagy egyéb problémákat ügyfeleink 7 napig jelezhetik a H.A.B.-I. BT. elérhetőségeinek egyikén. Célszerű a sérülésről fényképet is készíteni és azt is eljuttatni hozzánk a sérülés pontos leírásával együtt. A nyitva tartási idő után átvett csomagokkal kapcsolatos értesítéseket email-ben várjuk.

Terméksérüléssel, hiányzó termékekkel vagy termékcserével kapcsolatos értesítést csak az átvételt követő 7. napig tudunk elfogadni és díjmentesen intézni.

A csomagok átvételének helyes módja és sorrendje:

- A csomag látható külsérelmi nyomainak alapos megfigyelése.
- Látható sérülés esetén kárfelvételi jegyzőkönyv felvétele (és a csomagfelvétel esetleges megtagadása). 
- Látható külsérelmi nyom hiányában a csomag utánvét kifizetése a futárszolgálat munkatársának (amennyiben utánvétes a csomag).
- A csomag átvétele (aláírással történő igazolás).
- A futár távozása után csomag haladéktalan kibontása.
- Sérült, hiányzó vagy elcserélt termékekkel kapcsolatban az átvétel napját követő hét napig értesítő (és lehetőség szerint fénykép) küldése a H.A.B.-I. BT. részére.

Társaságunk a fentiek szerint jelzett hibákat a futárszolgálat kárrendezési osztályával csak az átvétel napján beérkezett reklamációk és bizonyítékok alapján tudja rendezni (a futárszolgálat ilyenkor megtéríti a H.A.B.-I. BT. részére a sérült termékek árát, ezért mi is díjmentesen tudjuk Önnek újraküldeni a sérült terméket).

5. FIZETÉSI MÓDOK

Webáruházunkban többféle módon is fizethet a kiszemelt termékekért.

5.1. Utánvétes megrendelés fizetés a termék átvételekor

Ilyen esetekben a teljes összeget a Transoflex csomagfutárnak kell kifizetni, aki a pénz átvétele után átadja Önnek a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.  Ezért a termékek megrendelésekor nem, csak kiszállításkor történik meg a fizetés, készpénzben a Transoflex futárszolgálat munkatársának/szerződött partnerének. Kérjük, győződjön meg arról, hogy a kifizetés ténylegesen a Transoflexel jogviszonyban álló személynek történik meg. A fizetést bárki intézheti, aki a csomagot átveszi. Ha nem vagyunk elérhetőek, lehet ez a szomszéd, barát, esetleg a munkahelyen az egyik kollega. Fontos! A futár csak abban az esetben adja át a csomagot, ha az utánvét rendezve lett. Amennyiben elfelejtettünk pénzt hagyni ismerőseinknél, a futárnak nincs mérlegelési lehetősége, a csomagot vissza fogja szállítani nekünk. Az utánvét előnye, hogy nem kell bankkártyával rendelkeznünk a fizetéshez.

5.2. Banki utalás, előre utalással

Hasonlóan a fenti utánvétes rendeléshez, itt sem szükséges bankkártya a rendelés kifizetéséhez. Banki utalás választása esetén a rendelés értékét előre el kell utalni cégünk számlaszámára. A rendelést csak az összeg beérkezése után kezdjük feldolgozni!

Praktikus fizetési mód, ha nagy értékben vásárolunk, és nem szeretnénk a futárnak fizetni. De jól jöhet abban az esetben is, ha egy harmadik személy veszi át a csomagot, akinek nem szeretnénk pénzt adni. Ezzel a fizetési móddal praktikusan előre lerendezhetjük a vásárlás összegét, így a csomagot a futár már csak át fogja adni kiszállításkor.

Bankinformáció belföldi utalások (GIRO) esetén:
Számlatulajdonos: H.A.B.-I. BT.
Bankszámlaszám (HUF):  x-x-x Fontos! Kérjük, hogy Forint utaláskor ezt a számlaszámot használja!

Kérjük, az utalás közleményében mindig tüntesse fel a megrendelés azonosítót, vagy a számla / díjbekérő számát.

5.5. Bankkártyás fizetés - POS terminálon keresztül a boltban

Személyes vásárlás vagy interneten megrendelt csomag személyes (bolti) átvetele esetén lehetősége van a boltunkban található biztonságos bankkártya elfogadó terminálon (POS terminálon) keresztül bankkártyával fizetni. A boltban elhelyezett bankkártya terminál a SUMUP bankkártyás fizetési rendszerét használja, így csak azok a a MasterCard illetve a VISA termékcsaládba tartozó bankkártyák használhatóak, amelyeket a bank támogat: MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron (melynek interneten történő használata a kibocsátó banktól függ. A kibocsátó bank határozhatja meg, hogy engedélyezi-e a kártyát internetes, úgynevezett 'Cnp'-'Card not present' típusú tranzakciók végzésére), internetes kártyák). A fizetés gyors és biztonságos. Csak bankkártyánk limitje (ha van ilyen beállítva) korlátozza, mennyiért tudunk vásárolni. Kérjük, indulás előtt nézze meg a nyitvatartásunkat vagy tájékozódjon a rendkívüli nyitvatartásról a nyitólap tetején időszakosan megjelenő piros betűs részben.

5.6. Bankkártyás fizetés - BARION felületen

A megrendelt termékek kifizetésére lehetőség van online bankkártyával is a BARION rendszerét használva. A megadott adatok mindvégig biztonságban lesznek, mivel maga a fizetés a Barion titkosított oldalán történik. A Barion a Magyar Nemzeti Bank szigorú felügyelete alatt működik, PCI DSS megfeleléssel. A kártyaadatokat Norton/Symantec 256 bites SSL titkosítás védi. Webáruházunk csak a tranzakció eredményéről kap tájékoztatást, kártyaadataid nem jutnak el hozzánk. A Barion Smart Gateway fizetőfelületén kártyaadatok megadásával, vagy Barion tárca tulajdonosok esetében jelszóval lehet fizetni, asztali és mobil böngészőkben egyaránt. Regisztrációt nem igényel, az első fizetésnél lehet regisztrálni, ez opcionális. Neked ingyenes a fizetés, a regisztráció és a Barion tárca használata is. Kényelmes, nem kell soha többé beírnod a kártyaadataidat nem csak az adott kereskedőnél, hanem egyetlen más Barion elfogadónál sem. Ha regisztráltál, letöltheted a Barion appot is, mely rengeteg felhasználói élménnyel gazdagíthat.

A Barion fizetés lépései:

  • Válaszd ki a kívánt terméket és helyezd a kosárba!
  • A Pénztárnál válaszd ki a megfelelő szállítási módot, illetve a Barion fizetési módot, majd az Általános szerződési feltételek elfogadása után kattints a  "Megrendelés" gombra!
  • Fizetés bankkártya adatok magadásával:
    • Ez a fizetési mód bárki számára elérhető, aki rendelkezik online fizetésre alkalmas Mastercard, Maestro, Visa, Electron vagy Amex bankkártyával, hitelkártyával. A fizetéshez a kártya adataira, valamint e-mail címre van szükség. A fizetéshez Barion regisztráció nem szükséges, de az ÁSZF-et el kell fogadni.
  • Fizetés Barion tárcával:
    • Fizetés eltárolt bankkártyával
      Ez a fizetési mód bárki számára elérhető, aki rendelkezik online fizetésre alkalmas Mastercard, Maestro, Visa, Electron vagy Amex bankkártyával, hitelkártyával, valamint érvényes Barion regisztrációval. A fizetéshez szükséges kártyaadatokat a Barion biztonságos szervere tárolja, a fizetéshez e-mail cím és jelszó szükséges. Egy Barion tárcában több bankkártya is lehet.
    • Fizetés előre feltöltött Barion egyenleggel.
      Ez a fizetési mód bárki számára elérhető, aki rendelkezik érvényes Barion regisztrációval (és nem rendelkezi bankkártyával). A fizetéshez e-mail cím és jelszó szükséges. Az egyenleg úgynevezett elektronikus pénz, amely előre feltölthető készpénzbefizetéssel a Barion feltöltő pontokon, valamint átutalással bankszámláról (sürgős esetben bankkártyáról is).

5.7. Készpénzes fizetés

A boltunkban lehetőség van készpénzes vásárlásra. Ez történhet előzetes internetes megrendelés (ilyen esetekben a rendelés leadásakor ki kell választani a "személyes átvét" opciót) és a csomag rendelkezésére állását jelző visszaigazolás után személyes megjelenéssel, vagy történhet közvetlenül, internetes megrendelés nélkül is. Kérjük, indulás előtt nézze meg nyitvatartásunkat a vagy tájékozódjon a rendkívüli nyitvatartásról a nyitólap tetején időszakosan megjelenő piros betűs részben.

6. ELÁLLÁSI JOG, FELMONDÁS

Webáruházunk szolgáltatásai terén etikusan, törvényesen, a Vásárlók érdekeit szem előtt tartva jár el. Az eladó köteles a vásárlót tájékoztatni az (interneten) boltban vásárolt termékkel kapcsolatos elállási jogáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján. 

Termék vásárlására vonatkozó elállási tájékoztató

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a H.A.B.-I. Bt.-vel kötött szerződésétől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (személyesen, postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az  elérhetőségeinkre. 

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállási jog nem gyakorolható olyan termékek esetében, amelyek kifejezett ügyfél-kérésre készülnek, vagy állandóan raktáron nem tartott, a H.A.B.-I. BT. által az Ügyfél kérésére rendelt termékek. 

Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján a vásárló egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén követelheti a H.A.B.-I. Bt.-től az általa kifizetett összeg visszatérítését.

A bolti vásárlásokra is vonatkozik az elállási jog?

Nem. Az elállási jog csakis internetes rendelésekre és csomagküldés útján kézbesített termékekre vonatkozik. 

Mely időponttól gyakorolhatja a vásárló elállási jogát?

Termék megrendelése esetén az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, míg szolgáltatás igénybevétele esetén a szerződéskötés után kezdődik az elállási idő.

Szolgáltatás esetén, amennyiben az elállás pillanatában a szolgáltatás már elkezdődött, az részteljesítésnek minősül, így az arra eső díj az Ügyfelet terheli. 

Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 naptári napon belül élhet a vásárló elállási jogával. Az általános szabályok szerint a 14 napos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.

Kipróbálhatja-e, használhatja-e a vásárló terméket az elállási határidő alatt?

Az eredeti állag megóvása mellett igen, szennyezett, vizes, láthatóan használt terméket nem áll módunkban visszavenni, vagy csak értékcsökkenést számítva. Példa: aláöltöző felpróbálható, de merülésre már nem vihető el, nem mosható ki.

Mit tegyen a vásárló a termékkel?

A termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.

Mik az elállás joghatásai?

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a termék árát. 

Az el és visszaszállítás díja az Ügyfelet terheli, ezeket nem áll módunkban visszatéríteni. 

Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási jog?

Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor a vásárló nem gondolhatja meg magát a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után.

Visszakövetelheti-e a vételárat a vásárló olyan termék esetén, amelyet kifejezetten a saját kívánságára, egyedi utasításai alapján készített el, állított elő a H.A.B.-I. BT?

Nem, mivel a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.

Milyen egyéb esetekben nem biztosítja a törvény az elállási jogot?

Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében sem élhet a vásárló elállási jogával, ha a 14 napos elállási határidő lejárta előtt a H.A.B.-I. BT. a teljesítést a vásárló kifejezett beleegyezésével, hozzájárulásával megkezdte. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet alapján

29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § szerinti jogát 
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; 


b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ; 


c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; 


d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; 


e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; 


f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel; 


g) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából; 


h) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével; 
(2) Az 45/2014. (II.26) Korm. rendelet (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed. 

7. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS - TÁJÉKOZTATÓ A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL

Ebben a kategóriában háromféle szakkifejezéssel találkozhatunk. Ebből a jótállást (garanciát) ismerik a legtöbben. A 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában (és csakis ezeknél) 1 éves kötelező garanciát ír elő. A H.A.B.-I. BT. által forgalmazott tartós fogyasztási cikknek minősülő termékek a három kategóriákba sorolhatóak (a teljes lista a Kormányrendelet mellékletében olvasható):

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén a Ptk.  alapján a H.A.B.-I. BT. jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jogosult jótállási igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a H.A.B.-I. Bt.-vel közölni. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Mit jelent a három munkanapon belüli csereigény?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a polgári törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A csereigény csak a 10.000 Ft. fölötti tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

Társaságunk felhívja figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként Önt a jótállásból fakadó jogok az 5.1. és az 5.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 Ki viseli a jótállási időn belül (vagy akár azon kívül) a hibás termék szállítási költségeit?

A hibás termék gyártónak vagy forgalmazónak történő visszaküldését, és a megjavított/cserélt termék küldését minden esetben a vásárló fizeti. A H.A.B.-I. BT. a futárszolgálattal történő visszaküldés megszervezését vállalja, de ennek a díját a vásárló fizeti.

A kellékszavatosság és termékszavatosság kevésbé ismert fogalmak. A két fogalom a gyártónak a termék hibája miatti közvetlen, szavatossági természetű helytállását a fogyasztóval szemben. Ha hibás a vásárolt termék, nemcsak az eladóhoz fordulhatunk javítási vagy csere-igényünkkel, hanem a gyártóhoz vagy forgalmazóhoz, még akkor is, ha a termékre nincs jótállás (garancia). A termékszavatosság a kellékszavatosságnál szűkebb fogalom, és míg a termékszavatosság csak az ingóságok (leggyakrabban fogyasztási cikkek) hibája esetén ad lehetőséget igényérvényesítésre, kellékszavatosság, azaz hibás teljesítés esetén a jogosult bármilyen szolgáltatás hibája esetén érvényesítheti a törvényben meghatározott igényeit. A kellékszavatosság tehát a szerződő féllel (általában ő az eladó) szembeni igényérvényesítésre, a termékszavatosság a gyártóval vagy forgalmazóval szembeni igényérvényesítésre nyújt lehetőséget.

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL



A jótállási határidő a fogyasztási cikk, fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza); rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása; helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás; elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,  e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. A hibás illetve javított/cserélt termék el- és visszaszállításáról a forgalmazó gondoskodik, de a szállítás költségeit minden esetben a vásárló fizeti.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

7.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a H.A.B.-I. BT. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) szabályai szerint, kizárólag a H.A.B.-I. BT. által gyártott termékek esetében.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor Társaságunk felhívja figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt termék esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a H.A.B.-I. Bt.-vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a H.A.B.-I. BT. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered vagy
- a termékhiba nem rendeltetésszerű használatból ered. 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. A H.A.B.-I. BT. számára előzetesen megvizsgált és jótállási időn belül átvett termékek esetében minden esetben átvételi jegyzőkönyv készül, amelyet az átadónak alá kell írnia. A javított termékekről a vásárlót minden esetben e-mail-ben értesítjük. Az értesítést követően az átvett termékeket - visszajelzés hiányában - 14 napig van módunkban tárolni, ezt követően megsemmisítjük azokat és az okozott esetleges károkért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

8. GARANCIAIDŐN TÚLI JAVÍTÁSOK

Kizárólag a számlával vagy nyugtával igazolt, H.A.B.-I. Bt.-nél vásárolt termékek esetében a jótállási idő lejárta után is van lehetőség a termékek javítására / javíttatására. Erre csakis a termék személyes, bolti megvizsgálását követően kerülhet sor, futárszolgálattal vagy egyéb módon csomagban érkező jótállási időn túli termékekkel nem áll módunkban foglalkozni, a termékek átvételét munkatársunk meg fogja tagadni. A H.A.B.-I. BT. fenntartja magának a jogot, hogy a számlával / nyugtával igazolt termék szemrevételezését követően megtagadja a jótállási idő utáni javításokat. Az esetleges javítások átvétele mindig átvételi elismervény fejében történik, amelyen szerepelnie kell a vásárló adatainak és email címet és telefonszámot is tartalmazó elérhetőségeinek, a vásárlónak pedig alá kell írnia azt. A javításra átvett termékekre a munkatársunknak csak tájékoztató jellegű, szóbeli vállalási határidőt van módjában adni és az átadott termékek javítás vagy tárolás, kezelés okozta további hibáiért vagy esetleges megsemmisüléséért semmilyen anyagi vagy egyéb felelősséget nem vállalunk, a javításra átvett termékek hiánya miatti egyéb anyagi károkért a H.A.B.-I. BT. nem vállal felelősséget. A sikeres vagy sikertelen javítást követően munkatársunk e-mail-ben értesíti az átadót. Az értesítést követően a terméket 14 napig tároljuk, majd - amennyiben az átadó nem jelentkezett személyesen a termékért - megsemmisítjük azt.

9. PANASZKEZELÉS

Panaszával, a következő elérhetőségeken kereshet meg minket:

Cím:    8000 Székesfehérvár, Halom utca 4.

Telefon: +36 703898949

E-mail: webshop@mjcave.hu

10. ADATVÉDELEM, ADATFELDOLGOZÁS

A Vásárlók adatairól a H.A.B.-I. BT. mint Adatfeldolgozó meghatározatlan ideig saját részére nyilvántartást vezet. A vásárlói adatok vonatkozó része a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. Adatait írásos vagy e-mailben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelez bennünket). A szerződéseket a H.A.B.-I. BT. elektronikus nyilvántartásában iktatja és archiválja, ezzel biztosítva a szerződés adataihoz való utólagos hozzáférés lehetőségét.

A boltunkban zártláncú biztonsági-kamera rendszer működik, a vásárlókról video- és hangfelvétel készülhet. A felvételeket a H.A.B.-I. BT. nem hozza nyilvánosságra, azok kifejezetten a kiszolgálás minőségét és az esetleges visszaéléseket hivatottak rögzíteni. A felvételeket időszakosan töröljük, hosszútávú archívumot nem vezetünk ezekből. Amennyiben nem járul hozzá a felvétel készítéséhez, kérjük, adja le a rendelését az internetes oldalunkon keresztül, futárszolgálat által történő kézbesítési módot választva.

A H.A.B.-I. BT. adatvédelmi és adatkezelési szabályzata

Általános tudnivalók a Szabályzatról

A Szabályzat célja, hogy rögzítse a H.A.B.-I. BT.) (a továbbiakban: Társaság) által alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket.

Adatvédelmi szabályzatunk az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban 1981, január 28-án kelt egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi VI. törvény, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, illetve a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló, név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX tv. valamint a 2003 évi C törvény az elektronikus hírközlésről rendelkezéseinek figyelembe vételével készült. A személyes adatok megadásával ön, mint vásárló/fogyasztó/szolgáltatást igénybe vevő, hozzájárul ahhoz, hogy személyes adatait, az adatvédelmi irányelvekkel összhangban, a H.A.B.-I. BT. összegyűjtse, tárolja, felhasználja, közzétegye, illetőleg más módon feldolgozza.

Fogalom meghatározások a 2011. évi CXII. törvény alapján

Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy. 

Hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez

Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.

Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése.

Adatkezelő: a H.A.B.-I. BT.

Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele.

Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele.

Adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges.

Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől.

Személyes adatok kezelése, felhasználása

A H.A.B.-I. BT. kizárólag olyan személyes adatokat gyűjt és dolgoz fel, amelyeket az érintett vásárló/fogyasztó önkéntesen bocsát a Társaság rendelkezésére. Különösen: név, lakcím, telefonszám, e-mail cím, születési idő. A H.A.B.-I. BT. a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően, csak addig tárolja a vásárló/fogyasztó/szolgáltatást igénybe vevő, személyes adatait, amíg a meghatározott célok megvalósítása érdekében indokolt, illetve ameddig a vásárló/fogyasztó/szolgáltatást igénybe vevő az adatok kezeléséhez való hozzájárulást vissza nem vonja. Meghatározott vásárlói adatok (név, lakcím, telefonszám, e-mail cím, születési idő) a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoztak az adatok bizalmas kezeléséről. A szállító vállalatokkal, valamint a vásárlóval/fogyasztóval/szolgáltatást igénybe vevővel kötött szerződéseket a H.A.B.-I. BT. elektronikus nyilvántartásában iktatja és archiválja, ezzel biztosítva a szerződés adataihoz való utólagos hozzáférés lehetőségét. A H.A.B.-I. BT. az adatok kezelése során a 2011. évi CXII. törvénynek megfelelően jár el.

A H.A.B.-I. BT. a vásárló/fogyasztó/szolgáltatást igénybe vevő személyes adatait semmilyen esetben sem adja át, továbbítja, vagy teszi nyilvánossá harmadik személynek, kivéve, ha erre jogszabály, hatóság vagy bíróság kötelezi. A vásárló/fogyasztó/szolgáltatást igénybe vevő bármikor kérhet felvilágosítást a H.A.B.-I. BT. által kezelt adatairól, kérheti azok módosítását, továbbá azok H.A.B.-I. BT. adatbázisából való törlését - kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelezi Társaságunkat - az alábbi elérhetőségeken.

Kifejezett hozzájárulásával a vásárló/fogyasztó/szolgáltatást igénybe vevő beleegyezett abba, hogy adatai a H.A.B.-I. BT. adatbázisába kerüljenek, és azokat a H.A.B.-I. BT. a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX törvényben meghatározott piackutatás és közvetlen üzletszerzés céljából minden további engedélyezés nélkül felhasználhassa. A vásárló/fogyasztó/szolgáltatást igénybe vevő hozzájárul ahhoz, hogy a H.A.B.-I. BT. közvetlen üzletszerzés céljából postai, illetve elektronikus úton (e-mail, mms, sms) reklámot továbbítson, valamint hogy adatait saját szolgáltatásának fejlesztése érdekében felhasználja.

A webáruház regisztrált felhasználóinak heti rendszerességgel, automatikusan hírlevelet küld. A H.A.B.-I. BT. hírleveleiben a webshop életével kapcsolatos kiemelt eseményekről, az aktuális vásárlási lehetőségekről tájékoztatja vásárlóit/fogyasztóit/szolgáltatást igénybe vevőit. Amennyiben nem kíván hírlevelet kapni, kérjük ne igényelje a pipa elhelyezésével ezt a funkciót.

Az adatszolgáltatás önkéntes, a vásárló/fogyasztó/szolgáltatást igénybe vevő jogosult arra, hogy a H.A.B.-I. BT. által kezelt adatairól bármikor tájékoztatást kérjen, illetve hogy adatai módosítását, törlését, valamint hozzájárulását bármikor, korlátozás nélkül díjmentesen visszavonja postai úton, valamint a kapcsolat oldalunkon keresztül e-mail-ben elküldött bejelentéssel.

Az adatkezelés jogalapja, célja, módja

Az adatkezelésre a www.buvaroutlet.hu internetes oldalon található internetes tartalmak felhasználóinak/vásárlóinak/fogyasztóinak/ önkéntes, megfelelő tájékoztatáson alapuló nyilatkozata alapján kerül sor, amely nyilatkozat tartalmazza a felhasználók kifejezett hozzájárulását ahhoz, hogy a weboldal használata során közölt személyes adataik felhasználásra kerüljenek. Az adatkezelés jogalapja az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján az érintett önkéntes hozzájárulása.

Az adatkezelés célja a www.buvaroutlet.hu URL alatt elérhető szolgáltatások nyújtásának biztosítása. A felhasználó/vásárló/fogyasztó által önkéntesen megadott adatokat a H.A.B.-I. BT. a weboldal fejlesztésére, a vásárlói igények kielégítésének tökéletesítésére, a szolgáltatások nyújtásának precizitására használja.

A H.A.B.-I. BT. a felhasználó/vásárló/fogyasztó által önkéntesen megadott személyes adatokat a fent leírt céloktól eltérő célokra nem használhatja fel. A H.A.B.-I. BT. tájékoztatja a felhasználóit/vásárlóit/fogyasztóit, hogy az általuk önkéntesen megadott személyes adatokat harmadik személynek vagy hatóságok számára – kivéve, ha erről törvény kötelező erővel rendelkezik - kizárólag a felhasználó előzetes, kifejezett hozzájárulása esetén továbbíthatja.

A H.A.B.-I. BT. a neki megadott személyes adatokat nem ellenőrzi. A megadott adatok valódiságáért kizárólag az azt megadó érintett felhasználó/vásárló/fogyasztó felel. A felhasználó/vásárló/fogyasztó e-mail címének megadásával egyidejűleg felelősséget vállal azért, hogy a megadott e-mail címről kizárólag ő vesz igénybe szolgáltatást. A megadott e-mail címen történt regisztrációval kapcsolatos minden felelősség azt a felhasználót terheli, aki az e-mail címet regisztrálta.

Az adatkezelés időtartama

A felhasználó/vásárló/fogyasztó által megadott személyes adatok kezelése addig tart, amíg a felhasználó/vásárló/fogyasztó a szolgáltatásról - az általa regisztrált felhasználói névvel - ki nem iratkozik. A törlés időpontja a felhasználó kiiratkozásának (törlési igényének) beérkezésétől számított 10 munkanap. A felhasználó/vásárló/fogyasztó által elkövetett rendszer elleni támadás és más egyéb bűncselekmény elkövetése esetén a H.A.B.-I. BT.  jogosult a felhasználó/vásárló/fogyasztó regisztrációjának megszűnésével egyidejűleg adatait haladéktalanul törölni. A H.A.B.-I. BT. bűncselekmény gyanúja vagy polgári jogi felelősség gyanúja esetén jogosult az adatokat a lefolytatandó eljárás időtartamára őrizni is. 

A felhasználó/vásárló/fogyasztó által önkéntesen megadott személyes adatok addig kezelhetőek a H.A.B.-I. BT., mint adatkezelő által, amíg a felhasználó kifejezetten írásban nem kéri az adatai kezelésének megszüntetését. A H.A.B.-I. BT. szolgáltatásainak igénybe vételéhez fűződő jogot nem érinti a felhasználó/vásárló/fogyasztó adatainak kezelésének megszüntetésére irányuló kérelme. Az adatok törlésére, az erre irányuló kérelem beérkezésétől számított 10 munkanapon belül kerül sor. Az adatok végleges törlését elérhetőségeink bármelyikén kérhetik az ügyfeleink.

Süti szabályzat (Cookie szabályzat)

A Süti szabályzat meghatározza az oldal használata (böngészése) közben a H.A.B.-I. BT. által begyűjtött és tárolt információkat és ezek felhasználását. A cookie (magyarul süti) egy olyan kisméretű file, amely a felhasználóink számítógépén tárolódik, előzetes engedély-kérést követően. A sütik nem alkalmasak a felhasználók azonosítására! A cookie segít az internetes forgalom elemzésében és segítséget nyújt abban, hogy a felhasználóinkat személyre szabott módon szólíthassuk meg. A felhasználók preferenciáját nyilvántartva segít a navigációban.

Az általunk használt sütik egy része feltétlenül szükséges ahhoz, hogy Ön navigálni tudjon az egyes oldalak között, és meg tudjon tekinteni bizonyos védett tartalmakat (például a csak regisztrált felhasználók számára látható oldalakat).

Emellett funkcionális sütiket is használunk, melyek segítségével információkat gyűjthetünk arról, hogy Ön hogyan használja az oldalt, és személyre szabhatjuk a weboldalt; így például meg tudjuk jegyezni az Ön által kiválasztott nyelvet, valamint azt, hogy például milyen termékekre keresett rá. Ezeket az adatok kizárólagosan a tartalmaink személyre szabott ajánlásához használjuk és nem használjuk fel semmilyen más célra. A forgalmat naplózó cookie-k a meglátogatott oldalak azonosítására szolgálnak. Ez segít nekünk abban, hogy a weboldal forgalmát naplózzuk. Ezeket az információkat kizárólag statisztikai elemzésekhez használjuk fel, az eredeti adatok a felhasználást követően törlésre kerülnek. A cookie-k segítenek például abban is, hogy a felhasználóink az oldalunkra bejelentkezzenek, vagy személyre szabott tartalmakat érjenek el.

Külső webes szolgáltatások

Oldalainkon időnként külső webes szolgáltatások segítségével jelenítünk meg különféle tartalmakat. Erre például különböző képek, videók és statisztikák vagy éppen keresődobozok megjelenítéséhez van szükség.  A közösségi gombokhoz hasonlóan ez esetben sincs befolyásunk arra, hogy ezek a weboldalak, illetve külső domének milyen adatokat gyűjtenek arról, hogy Ön miként használja ezeket a beágyazott tartalmakat.

Általánosságban tehát a cookie-k abban segítenek nekünk, hogy a felhasználóinknak egy jobb weboldalt készítsünk, segít abban, hogy meghatározzuk, hogy mely oldalakat vagy termékeket találnak hasznosnak vagy éppen haszontalannak. A cookie-k nem biztosítanak semmilyen hozzáférést a felhasználóink számítógépéhez, vagy bármilyen más személyes adathoz, csak azokat az adatokat tárolják, amelyeket a felhasználóink döntése alapján tudatnak velünk. A cookie-k használatát lehet engedélyezni és lehet tiltani. A legtöbb böngésző automatikusan engedélyezi a használatukat, de a böngésző beállításokban kézzel is lehet módosítani ezeket.

Az általunk használt cookie-k listája a következő:

E-mailes kommunikáció

A fentiek mellett nyomon követhetjük azt is, hogy Ön megnyitotta-e, illetve továbbította-e a tőlünk kapott e-mail üzeneteket, hogy a jövőben hasznosabb és érdekesebb tájékoztatással tudjunk szolgálni.  Amennyiben nem szeretné, hogy adatokat gyűjtsünk arról, hogy Ön megnyitotta-e, illetve továbbította-e az általunk küldött üzeneteket, úgy ebben az esetben le kell iratkoznia hírleveleinkről, mivel nincs rá mód, hogy anélkül küldjünk e-mailes üzeneteket, hogy ilyen jellegű adatokat gyűjtenénk.  Ha Ön regisztrált felhasználó, és módosítani szeretné az e-mail üzenetekre vonatkozó beállításait, bármikor leiratkozhat a levelezőlistánkról az általunk küldött e-mailekben kapott útmutatást követve. 

Az adatkezelési szabályzat módosítása

A H.A.B.-I. BT. fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Adatkezelési Szabályzatot egyoldalú döntésével bármikor módosítsa. Az Adatkezelési Szabályzat módosítását követően valamennyi felhasználót/vásárlót/fogyasztót megfelelő módon tájékoztatni kell. A szolgáltatás további felhasználásával a felhasználók/vásárlók/fogyasztók a megváltozott adatkezelési szabályokat tudomásul veszik, ezen túlmenő beleegyezésük kikérésére nincs szükség.

Jogérvényesítési lehetőségek

A felhasználó/vásárló/fogyasztó jogérvényesíti lehetőségeit az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv., valamint az 2013. évi V. tv. (Ptk.) alapján bíróság előtt gyakorolhatja, továbbá bármilyen személyes adattal kapcsolatos kérdésben kérheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság segítségét is (1125. Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C., postacím: 1530. Bp. Pf.: 5.)

Ha a fentiekkel kapcsolatban kérdése vagy megjegyzése van, kérjük, keressen meg minket az elérhetőségeinken. 

12. A SZERZŐI JOG VÉDELME

Az internetes oldalunkon közzétett saját készítésű termék-fényképek nyilvános felhasználása a H.A.B.-I. BT. írásbeli engedélye nélkül tilos. Ezen fényképek kizárólagos felhasználási joga a H.A.B.-I. BT.  tulajdonában van, bármilyen módosításuk, vagy újraközlésük szigorúan tilos.

Az internetes oldalunkon közzétett szöveges tartalom a H.A.B.-I. BT. szellemi tulajdona. A szöveg egészének vagy részleteinek írásbeli engedély nélküli nyilvános felhasználása tilos.

 

2017. Október 31.